کد خبر: 1236297
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دو هفته قبل بود که اوسمار در عین ناباوری و با وجود کسب عنوان قهرمانی با پرسپولیس مقصد دیگری را برای فصل جدید خود برگزید تا درویش به صرافت انتخاب یک سرمربی جدید بیفتد و سرانجام بعد از دو هفته کش‌و‌قوس فراوان، آقایان با مرد ۶۵ ساله اسپانیایی به توافق دست یافتند.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: تکلیف نیمکت پرسپولیس مشخص و سکان هدایت آن به دست خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی سپرده شد، آن‌هم درست در شرایطی که طی این مدت از نام‌های مختلفی، چون والتر ماتزاری، جون فن‌اسخیپ و چسلاو میخنیویچ به عنوان گزینه سرمربیگری در پرسپولیس یاد می‌شد و این روند حتی تا ساعاتی قبل از اعلام رسمی سرمربی سرخپوشان نیز ادامه داشت، ولی دست‌آخر این خوان کارلوس گاریدو بود که به عنوان هفدهمین مربی خارجی پرسپولیس انتخاب شد. 
دو هفته قبل بود که اوسمار در عین ناباوری و با وجود کسب عنوان قهرمانی با پرسپولیس مقصد دیگری را برای فصل جدید خود برگزید تا درویش به صرافت انتخاب یک سرمربی جدید بیفتد و سرانجام بعد از دو هفته کش‌و‌قوس فراوان، آقایان با مرد ۶۵ ساله اسپانیایی به توافق دست یافتند. مربی که کارنامه‌ای پرفراز و نشیب و جالب توجهی دارد که عجیب‌ترین آن این است که طی پنج سال گذشته هدایت هفت تیم را برعهده داشته که از شش تیم بدون هیچ دستاورد مثبتی اخراج شده است! البته کارنامه خوان کارلوس نکات مثبتی را هم در خود دارد که از جمله آن می‌توان به حضورش در رجا کازابلانکا اشاره کرد. او طی مدت دو سال (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹) در این تیم علاوه بر کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی مراکش، در جام کنفدراسیون آفریقا (۲۰۱۸) نیز به عنوان قهرمانی دست یافته است. همچنین سال ۲۰۰۹ هدایت ویارئال را به دست داشت و با ایستادن بر سکوی هفتم فصل را به پایان رساند و در سال ۲۰۱۰ نیز با این تیم به موفقیت‌های قابل توجهی رسید که از جمله آن راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ اروپا و صعود به لیگ‌قهرمانان اروپاست. او همان سال لالیگا را در شرایطی به پایان رساند که عنوان چهارمی را با ویارئال کسب کرده بود. 
 
اما آمار و ارقام نشان می‌دهد ناکامی‌های پرونده کاری او به عنوان مربی به مراتب بیشتر از موفقیت‌هایی است که به دست آورده است. این مربی اسپانیایی دسامبر ۲۰۱۳ هدایت بتیس را به عهده می‌گیرد، اما پس از ۹ بازی رسمی که تنها با یک برد همراه بود در ژانویه ۲۰۱۴ از این تیم برکنار می‌شود. درست نظیر اتفاقی که در کلوب‌بروژ برایش رخ داد. خوان کارلوس نوامبر ۲۰۱۲ به عنوان سرمربی کلوب بروژ انتخاب می‌شود، اما با وجود آنکه در ابتدای کار خوب نتیجه می‌گیرد، سرانجام به دلیل اینکه نمی‌تواند به موفقیت پایداری دست یابد، سپتامبر ۲۰۱۳ برکنار می‌شود. ولی در الاهلی مصر به دلیل عملکرد موفقی که داشت به عنوان سی‌و چهارمین مربی ارزشمند جهان انتخاب شد. 
 
او نوامبر ۲۰۱۶ هدایت الاتفاق را به دست گرفت و با قراردادی هفت ماهه روی نیمکت این تیم نشست، اما بعد از ۲۲ بازی در فوریه ۲۰۱۷ برکنار و راهی مراکش شد و با رجا‌کازابلانکا موفقیت‌های قابل توجهی را کسب کرد، ولی حتی از این تیم هم به دلیل باخت‌های پیاپی اخراج و یک ماه بعد در میانه‌های فصل راهی العین امارات می‌شود. نکته جالب حضور او در العین به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (۲۰۱۹) برمی‌گردد. العین آن سال با هدایت گاریدو به همراه استقلال، الهلال و الدحیل در گروه مرگ قرار می‌گیرد و تیم تحت هدایت گاریدو به استقلال که هدایت آن را فرهادمجیدی به عهده داشت، می‌بازد تا امروز این مسئله مورد توجه قرار گیرد. از دو بازی که العین و استقلال آن سال در لیگ قهرمانان انجام می‌دهند استقلال در یک بازی تن به تساوی می‌دهد، اما در بازی دیگر برنده میدان می‌شود تا امروز خوان کارلوس در حالی خود را مهیای نشستن روی نیمکت پرسپولیس کند که قبل از ورودش به ایران، باختش به استقلال دهان‌به‌دهان بچرخد. 
خوان کارلوس گاریدوی ۵۵ ساله که مربیگری را از سال ۱۹۹۳ میلادی آغاز کرده به حفظ تعادل تیمی در بازی اعتقاد زیادی دارد و بر این باور است که ایجاد تعادل در حمله و دفاع می‌تواند باعث برتری تیمش بر رقبا شود. او همچنین به استفاده از بازیکنان جوان علاقه بسیار دارد و این نکته در دوران حرفه‌ای او کاملاً مشهود است. 
 
بعد از آنکه صبح روز گذشته باشگاه پرسپولیس به‌طور رسمی خوان کارلوس گاریدوی را به عنوان سرمربی فصل جدید معرفی کرد، سرمربی ۵۵ ساله اسپانیایی نیز با انتشار تصویر مربوط به حضور در پرسپولیس به این موضوع واکنش نشان داد و با انتشار یک پیام ویدئویی برای هواداران پرسپولیس، حضورش در پرسپولیس را افتخاری بزرگ خواند: «این یک افتخار بزرگ برای من است که سرمربی شما باشم. نهایت تلاشم را می‌کنم تا شما به تیمتان افتخار کنید.»، اما بی‌شک جوجه را آخر پاییز می‌شمارند و باید دید خوان کارلوس که اخیراً در هیچ تیمی آنطور که باید موفق نبوده، می‌تواند موفقیت‌های قهرمان لیگ برتر ایران را تکرار کند یا از پرسپولیس هم اخراج خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار